Saturday 3 April 2010

Cuti2 Malaysia

..Bangunan Berkembar Petronas....

Salam,bersua kembali,sedar tak sedar weolls dah berada di bulan April,masa cepat sangat berlalu,tidor makan2x dah bulan April daa...apa yg istimewa dengan bulan April?Of course one of the famous one is April Fool,masa untuk mengenakan kawan-kawan dan sebagainya(not used to me)tapi kalau nak buat benda tue di usia sekarang mcm kebudak-budakan lak,that`s why aku dah lama tak sambut April Fool,(kasihan kat org yg kena tue,hehheh)satu lagi celebration yg jatuh pada April ialah perayaan Good Friday(u` guys goggle kat internet jew yer,apa maksud Good Friday)ada berberapa negeri di Malaysia yg menjadikan Good Friday sebagai cuti umum,apa yg sedikit mengecewakan aku tahun ne tak dapat sambut Good Friday sebab kekangan masa,tP yg penting ialah hati tue...betul tak Pastor?Opss merapuh dah...
Last month ada berberapa hal yg aku lalui,salah satunya aku merasa lebih comfortable dengan kerja baru aku ne,kena berjumpa dengan guest setiap waktu ala2 mcm Guest Relationship Officer lak...aiks mcm GRO jew bunyinyer hahah tP sumpah bukan maksud tue kerja aku erkss...tapi memang dalam line tue lah...walau kekadang penat rasa nak mampos tapi kenikmatannya yg takde tandingan tue yg buat diri ini sentiasa di motivasikan...part yg best ialah bila kita dapat berintraksi dengan mereka yg datang dari pelbagai golongan...*buat hidup lebih bermakna...
Nasi Baryani...
April...sekali lagi aku datang ke Kuala Lumpur,kali ne tak lah sepeti yg 1st dahulu..yg terkejar sana sini,kali ne lebih smooth,dapat tidor dalam perjalanan haha,sedar jew dah dekat Seremban...owh my ghost nyenyaknya aku tidor,yg tak bestnya sampai kat Kuala Lumpur hujan lak...adeii terpaksa berhimpit-himpit kat bustop depan Pasar Seni and for sure aku tak selesa,dah ler basah,ne kena berhimpit-himpit dengan org lain,so tekad/gigih mengharungi hujan yg adakalanya lebat dan lite2 menghala ke Kota Raya...saja nak berlindung dan sebagainya hahha...akhirnya sampai gak ker rumah lebih kurang jam 18:00 petang...rasa penat hilang bila nampak senyuman mereka ahha motif sangat kanz...Second day...maksu attend interview,aku lak dari semalam main internet tak putus2 kekdahnya sebab nak update ini dan itu lah...so pagi tue bangun dalam jam 22:00 pagi(standard lah tue)bangun jew terus buka facebook dan seangkatannya...leka maen Fb maksu call lak suruh jalan pe KLCC,sah berjalan lah kekdahnya,cuma bila aku ajak Amir,dier liat sikit nak bangun hahahah...so aku sampai kat KLCC dalam jam 12:00 t/hari,know what the best part yg aku suka sangat kat KLCC ne ramai sangat yg>depa2 ne...cute and miut..wahahha so liar mata memandang...opss guys jgn silap ok...i kanz singel opss *perlu ker statement tue?:b,what next`s...cari port makan...nak makan nasik....so nasi Baryani jadi pilihan....tasty and the price not to expensive(mampu lagi ler katakan)but before we had lunch,maksu awal2 lagi bawa pe tempah tiket takot kehabisan katanya sebab hari pertama Clash of the Titans masok panggung,so lepas beli tiket baru lah weolls pe makan.....seperti kebiasaan lepas makan pe ambik angin kejap sambil bersiar2 katanya,tyme tue sempat gak ler ambik picture bagai kan...untuk koleksi...katanya..so citer tue start jam 14:30 jadi banyaklah masa weolls berjalan ke hulu ke hilir,cuma masa kat ground floor tue,ada part yg best...ntah sejak bila mulut aku ne laser sangat...sebenarnya we`olls berselisih dengan org lalu lalang,i guess pekerja kat situ kowt,aku dengar the guy to asking his friend,"what u want to be?"aku pandang maksu...i want to be Top...larixxx...we`guys terus ketawa terbahak2 seketika....
Clash of the Titans,maksu dah invite aku awal2 nak nonton citer ne,so aku terus on jew lah...jalan citer ok,aksi 3D juga agak bagus so aku bagi 4.5* untuk citer ne,compare citer Melayu dulu@ puaka Niyang Rapik aku prefer citer ne,sebab more intresting,funny and effectnya yg bagus...tP nelah kelebihan filem luar negara so kalau nak bandingkan filem tempatan memang tak ler compare...ibarat langit dan tanah...selepas hampir 2 jam dalam panggung,we`olls terus beralih ke Bukit Bintang untuk membasahkan tekak,memang location tue menjadi pilihan(that place i meet my scandal previous years)tempat tue tepi jalan jew tP happening,selepas setengah jam kat situ we`olls terus gerak ke Lowyatt Plaza,misi mencari gadget lak...adoiii tengok2 jam dah hampir 18:00...owh gosh...dah 6 jam we`olls berjalan2 kat segitiga KL...aiyoo,nak apply dalam Malaysia Book Of Records ne ngee ngee....
Masa kat KLCC tue,dapat gaklah shoot berberapa picture,yg mana di fikirkan menawan hahaha...in da end balik umah...sampai LRT Ampang hujan lak...so naek Cab kekdahnya....

No comments: