Sunday 7 February 2010

Sunday@07.02.10

Salam,morning uolls,sebenarnya tiada apa2 yg istimewa hari ini,hari ini bagi saya tidak ubah seperti hari2 yg sudah,cuma ini pertama kali saya gunakan pc tempat kerja untuk mengupdatekan blog ini,well saja nak try mentang2 tenet ne laju bagaikan so dari buang masa menunggu waktu off shiff baik gunakan waktu ini untuk saja mengupdatekan blog ne...ermm ini posting ke 2 aku untuk bulan february,sejak 2 menjak ne aku makin liat dengan tenet,ye ler minggu ne jew aku dah gunakan new brodband Celcom walau nama aku black list dalam Maxis tP gigih gunakan nama member untuk new Brodband,bukan apa rasa hidup ini kosong kalau takde benda2 seperti ini lagi pun kekadang bila stress sangat bolehlah meluangkan masa dengan tenet.
Sedar tak sedar aku dah hampir sebulan berkerja di sini,suatu tempat yg tidak pernah diimpihkan selama ini...namun aku selalu percaya dengan kekuatan dariNya,mungkin aku di tempatkan disini mempunyai maksud tersendiri,apa yg pasti tempat ini agak menarik,berdekatan dengan pantai,tidak jauh dari pusat bandar,tinggal pula di hostel yg agak selesa...so apa lagi yg aku nak?Biasa ler manusia memang tidak tahu bersyukur,apapun setakat ini aku sentiasa bertekad untuk tidak lupa dengan tujuan asal untuk datang kesini....
Opss minggu ne dah genap 2 minggu berpindah rumah,rumah dahulu merupakan singel store 3 bilik tP aku lebih selesa untuk tidor di ruang tamu,biasa ler kalau dapat roommate str8 confirm serba serbi str8...tidak tahu mengemas bilik kekdahnya so bau semcm pun keluarlah tak nak ceritalah baik buruk dia tetap jadi housemate gak hahhah cuma uolls yg di luar tue kalau bukan PLU pun takpe...tp jagalah kebersihan yeee...
Minggu ini bebudak training dari Legend College sampai dah...semuanya budak2 chinese nasib badan ler they olls stay kat ruang tamu jew sebab new hostel ne ada 2 bilik jew cuma aku rasa tabik kat depa coz walau berlatarbelakang org senang mereka masih mampu menyesuaikan diri dengan persekitaran yg baru,tipulah kalau they olls tak komplen sana sini tp biasalah kekadang basic needs perlu untuk di suarakan.....cuma semalam jew aku bebetul menyampah dengan seorang budak ne,budak Pakistan.dah ler aku tingtong baru jew tidor selepas night audit kat office,Mr Loh bawa budak ne,kurang ajar betul...komplen sana-sini aduiii ada juga manusia yg nak selesa sangat...kalau dier tue budak parmenant takpe gak ne hanya budak training tapi demand ini dan itu....apa ko ingat hostel ini bapak ko punya?In da end budak tue menyewa di Glory Beach resort....takpe kalau nak senang sangat pe...sewa rumah jew nooo
Petang td aku berkesempatan mengikuti service pertama PMM SIB Pd,well almost 20 yg datang rasa happy juga ler kerana dapat berkenalan dengan mereka,seusai service aku bergegas balik tp sempat singgah di pasar malam Pd,ya ampun sesak giler....dah ler sesak auntie2 ne pula bawa kereta sorong bayi tambah sesak lagi....tak mcm kat pasar malam SS2 memang sesak tapi tak seteruk di Pd...in da end aku berjaya mencari nasi lemak dan ayam percik....wahh makan besar aku malam tadi...sampai jd ular sawa...tidor jap....
Klah guys....nothing important to sharing actually just be faithful always mungkin rencana kita bukan rencanaNya so mcm nelah kesnya...so bersyukur selalu....do get what is my point?Bye...

No comments: