Wednesday 3 February 2010

Menulis lagi....




One of view in front my place in kampong.....

Petang yg indah,apalagi angin menghembus sepoi-sepoi bahasa,nasib baik saya dah tidor jam 14:00 tadi sehingga jam 17:00,arghh 2 jam sudah memadai bagi saya untuk menenangkan fikiran seketika...well masa mcm kejap jew berlalu,sedar tak sedar kita sudah berada di bulan February 2010...dah lebih 30 hari berlalu dalam dalam tahun 2010...uolls sedar tak?Kalau tak sedar tue alamat ada yg tak kena kowt...just kidding,ermm pastinya ada sebahagian kita yg masih belum dapat melupakan setiap perkara yg berlaku di tahun yg sudah...termasuk saya secara peribadi ada banyak hal yg sentiasa freash dalam ingatan saya untuk terus di kenang bahkan dijadikan pengajaran bak kata perpatah setiap yg terjadi itu mempunyai hikmah yg tersendiri...memang bukan semua yg terjadi itu baik2 belaka bahkan yg perit sekalipun terpaksa dihadapi selagi kita ini bergelar manusia....anyway hanya satu penyelasaiannya....hadapi segala masalah itu dengan tenang....dan pasti akan menang....

My lovely brothers

Ermm percutiaan saya baru2 ini benar-benar memberikan makna tersendiri buat saya secara peribadi,adik-adik aku makin membesar bahkan semakin nakal...terhibur sangat bila melihat gelagat mereka ibarat Tom & Jerry kekdahnya memang tak sebulu tapi in da end mereka akan berkongsi bantal yg sama bila tidor,saling memperhatikan antara satu sama yg lain...cuma kekadang aku naik geram dengan adik aku yg paling bongsu tue...nakal tahap Gaban uolls...semua nak dilawannya...jgnkan aku,mak tiri aku pun di lawannya...adoiiiya tapi manja kat ayah aku bukan main lagi hahhaha.....Adik aku satu lagi OTAI kerja setakat kedai borong mampu guna Nokia Eseries...N95 katanya...alalala harga pasaran handphone tue mahu dalam RM 1XXX juga kalau nak di bandingkan dengan handphone aku yg cap ayam ne...ibarat langit dan bumilah kekdahnya...apapun itulah relitinya...opss satu yg menarik untuk dikongsikan....ledakan kecanggihan teknologi meletus bayangkan setiap penduduk mempunyai sekurang-kurangnya satu handphone...wah kalau mcm nelah makin canggih ler yer...namun satu hal yg harus di perhatikan"Telefon bimbit merupakan penyumbang kepada gred C dan D kepada pelajar-pelajar sekolah menengah"kata-kata dari seorang pegawai atase pendidikan Kota Marudu....fikir-fikirkan dan renung-renungkan...
My great Father....what do u see?

Arghhhh bukan setakat kegembiraan sahaja yg aku dapat kat kampung tP ceramah percuma dari bapa saya yg tersayang....dengan setin Calsbert di tangannya pandailah dier memulakan cheritanya...kekadang rasa sayu gak bila dier mencerithakan perjalanan hidupnya,dari seorang yg tidak punya apa2 sehingga mampu menukar kereta setiap 5 tahun...with cash ok...no istilah loan baginya...rasa bangga juga dengan dier ne...tahun lalu jew dier mengeluarkan kereta van cash RM 24500.00 dengan cash tP uolls jgn silap erkss tue bukan duit aku ok....duit dier so aku tetap aku ok....yg paling menyentuh pabila mygrandma menyuarakan kesedihan nya apabila tidak begitu di pedulkan oleh makcik-makcik aku,well tinggal 2 org makcik aku yg ada sekarang which is my mum sister and younger sister mungkin mereka terlupa akan jasa ibu mereka atau sebaliknya itu saya tidak pasti apapun saya percaya my grandma rasa lega bila mengonsikan hal itu dengan saya...awa...i miss you so much....







No comments: