Sunday 30 August 2009

Basikal....



Hai....how are you?Rasanya dah lama aku tak update blog ne hehhehe...sengaja malas untuk bersengkang mata untuk mengupdatekan blog ne,apapun kalau ada masa yg terluang mcm nelah blog ne akhirnnya terusik jua.Well sedar tak sedar dah seminggu lebih teman-teman kita yg beragama Islam menunaikan kewajiban berpuasa,untuk mereka aku ucapkan selamat berpuasa semoga mendapat keberkatan,jgn ponteng2 posaaa yer...hilang pahala tue nanti hehe,minggu ne tak banyak yg berlaku dalam hidup aku,cuma tugasan kuliah dah mula diberikan..yg tak bestnya lecture tue susah sangat nak kowtim...isk sengal sangat huhuh...biarkan malas nak fikir huhu


Mungkin uolls tertanya2 apa sebenarnya yg aku nak sampaikan melalui title entry kali ini....BASIKAL....ya basikal...ada bermcm2 basikal,basikal beroda 3 dipanggil Beca kan...hehhe seingat aku,basikal pertama yang pernah dimiliki ialah hadiah pemberian Datuk aku ketika berumur 5 tahun,teman masih ingat,kali pertama menerima hadih tersebut teman rasa gembira sekali...bahkan kegembiraan teman di kongsi dengan kawan2 yg laen akhirnya basikal itu rosak,aku sedih sekali namun Nenek aku bijak sekali untuk memujuk aku dan mengatakan"Unguk (nama manja temandah )"Basikal tue rosak sebab tarikh luput dah sampai"simple jew tapi itu membuatkan perasaan sedih aku berlalu dan kembali ceria...selepas berberapa tahun kemudian ketika usia aku menjangkau 10 tahun,aku mula pandai menunggang basikal BMX,mesti uolls tahu basikal tue famous era 90an,namun aku tidak pernah meminta bapa aku ntuk membelikannya,aku setakat dapat meminjam basikal kawan2 aku bahkan kadang2 hanya melihat kawan2 aku bermain2 dengan basikal mereka...nasib badan lah huhuhu....sampailah suatu ketika apabila bapa aku tetiba mengatakan akan membelikan basikal untuk aku,wah...siapa yg tak gembira kan apabila impian selema ini tetiba tertunai namun bapa aku mempunyai syarat2,aku mesti mendapat tempat pertama dalam kelas aku,ermm akhirnnya aku mendapat tempat pertama dalam kelas namun,bapa ku tidak menunaikan janjinya...sampai sekarang aku masih mengingati janjinya yg tidak tertunai.....sedeih jugalah tapi nak buat mcmana....keluarga aku unik sedikit

Owh....baru dapat gaji part time tapi mcm dah nak habis jew hehehe...takpe usaha tangga kejayaan hheheh..klah guys nak chaww dulu....moral da story jgn suka berjanji.....

No comments: