Saturday 21 February 2009

Me and Midnite...

Salam uolls,ntah mengapa malam ne aku tak consentrate nak prepare for next week mid term test..di hadapan ku..test paper Power electronic,Engineering statistic,Pneumatic akan menemui aku...God please bagi aku sedikit kekuatan untuk menghadapi test bagai ne....Menyebut pasal Engineering statistic..khamis lalu aku langsung tidak dapat menjawab soalan-soalan probility for sure dapat zero...ntah mungkin aku tak prepare lebih awal atau mungkin kemalasan aku yg mengakibatkan hal itu terjadi....
Uolls mungkin dah bosan kerana entry aku kebelakangan ini lebih banyak berkisarkan kesibukan aku...dalam menghadapi semester baru ini..well aku janji lepas ne pasal tuee aku akan kurangkan...Sebenarnya petang tadi aku mengambil kotak kat stor,kotak tue aku sengaja simpan semasa pergi Intra tahun lepas,,,so tD aku ada masa untuk mengemaskanya kat bilik..aku terjumpa majalah2 dalam kotak tue....Umphh katakan...tP sesuatu yg intresting yg baru aku perasaan Guess what?Actually ada satu artikel mengenai Mengapa lelaki suka tidur selepas Orgasma....just nak share kan dengan uolls semua erkss..
"Tidur sebaik sahaja mencapai orgasma memang biasa berlaku,ini kerana secara biologinya sebaik sahaja pasangan mencapai orgasma,badan akan menjadi letih kerana hubungan intim(seks)mengakibatkan keluarnya hormon oksitosin yg banyak.Hormon ini secara tidak langsung akan membuatkan sesorang itu merasa mengantuk dan tidur adalah pilihan terbaik bagi lelaki"That`means hormon tue yg mengakibatkan kita dari cepat letih hahhahahah..no wonderlah acap kali lelaki ne..TUT...mst tertidor lepas tue ....kalau uolls tak faham maksud TUT tue..contact aku secepat mungkin..just kidding lol....
well...masa begitu cepat berlalu kan..sedar tak sedar minggu depan dah nak habis bulan february..dimana 14 februarynya menjadi tarikh keramat bagi setiap insan yg bergelar kekasih...petang tadi aku menjenguk kolej kediaman Malaga...aku sempat melihat keratan notice dari rakan muda surau..mengenai kisah valentine...Alkisahnya...valentine ne merupakan seorang yg bertanggungjawab menjatuhakan kerajaan islam di Spain,dia juga merupakan seorang Paderi...selepas kejatuhan Islam(kerajaan)dier konon meminta perkenaan untuk mengawini seorang wanita namun di tolak mentah-mentah oleh Queen pada masa itu malahan Valentine telah di penjarakan...walaupun begitu valentine terus memperjuangkan keinginannya...sehinggahkan Queen itu menjadikan 14 february sebagai hari memperingati kekasih,itu versi dari rakan muda surau...so di akhir dari notice tue...rakan surau mengatakan bahawa valentine day haram di sambut bagi org Islam....Sebenarnya banyak sangat versi mengenai valentine day ini..dan setahu aku secara peribadi ini tidak ada kaitan secara langsung mahupun tidak langsung dengan kejatuhan islam di spain...namun demikian biarlah kalau itu yg mereka percayai....
Valentine day for me tak semestinya di sambut semata-mata untuk mereka yg sedang bercinta tetapi untuk semua org yg menghargai seorang..cth..anak pada org tuanya,adik pada kakak/abangnya dan sahabat kepada sahabat..rasanya salah ker?Tak salah kan..so uolls yg nak tahu lebih lanjut mengenai sejarah Valentine tue bukalah internet..cari sampai dapat makna di sebalik valentine day tue naa...
rasanya cukup setakat disni untuk kali ini..semoga berjumpa lagi salam penuh kemesraan untuk semua...

No comments: