Wednesday 14 April 2010

14 April...cerita ku


Salam,hari ini bermula semula jadual kerja aku morning shift,setelah setengah bulan kerja malam,akhirnnya waktu kerja aku berubah dari 07:00 pagi ke 15:00 petang,best memang best sebab waktu tue rasa mcm cepat berlalu,cuma yg SPOILnya waktu nak bangun pagi tue,punya ler susah,tP so far aku belum pernah terlajak sampaikan tidak hadir ke tempat kerja,cuma mungkin masa akan datang,siapa tahu kan hahahah...
Semalam sebenarnya aku hanya tidor dalam 2 jam setengah,tolak guling sana sini kan,ceritanya mcm ne,mentang-mentang broadband yg mcm ciput sebelum ne dah kena reset,jadi laju lah konon nah si kawan(aku) terexcited untuk bermain-main Facebook sampai tidak tengok masa,tengok2 dah jam 03:00 pagi,alahai kelam kabut nak off lappy,tP belum berakhir disana tue,cuci kaki(haruss)baru memanjakan diri di atas tilam yg empuk tue,tP tue lah guling sana guling sini after half and hour baru terlelap tue pun tak nyenyak,rasa mcm jap jew bunyi handphone aku dah berbunyi menandakan dah jam 06:15 harus bangkit,untuk menyegarkan kembali badan ini untuk menghadapi hari baru,niat baru,dan segala yg baru boleh?Dan yg pasti sang Nescafe menemui sentuhan awal pagi ini,saja nak segar bugar pe kerja kanz hahha,sampai kat tempat kerja,one of my friends siap beli nasik lemak,so pagi ne tak lah perot kosong kirannya,*nasi lemak ne sebenarnya mengingatkan aku dengan my father,pernah sekali tue,aku taking bfast dengan ayah aku kat pekan Gohsen,masa tue aku balik bercuti dari kampus,so dah lama tak melantak nasi lemak jadi kebetulan ada hidangan nasi lemak,ada patot,suddenly my dad ask me,"sejak bila ko jadi melayu ne?"Aku terkedu seketika apa kena mengena makanan dengan bangsa melayu?Bisik hati kecil ku,aku biarkan my dad dengan persoalannya,memang rasa lucu tapi dalam masa yang sama aku sedikit keliru mengapa my dad bertanggapan sedemikian...change new topic...
Sejak dua 3 hari ne setelah status berubah dari singel to on relationship,mcm hidup lebih complicated lak,aduihaii apa nasib mcm ne?Ingatkan bila dah mempunyai sesorang ne hidup lebih ceria,menyesal?Tak juga cuma rasa terlalu cepat,ada dia tanya pasal berat dan tinggi aku?Means what?Dia just accept ker perlawaan aku sebelum ne tanpa melihat/menyelidiki setiap hal yg bersangkut paut!confiused2 dah memang aku dah mula sayang kat dier tetapi masalahnya sekarang mcm .....sigh susah lah nak explain ntah sampai bila keadaan ini berlanjutan hanya masa yg menentukan on my side i will make the best thing i can do...tue jew yg aku mampu buat,ntah lah thats why my life totally change after this relationship goin on...klah guys kekadang kita melihat dunia kita dalam pandangan yg berbeza,ada yg melihat semua itu indah tetapi bila sampai pada tahap itu keindahan yg di bayangkan selama ini bertukar pada mimpi yg ngeri...adoiii malas nak fikir...Good nite everyone

No comments: