Monday 8 March 2010

Welcome March...part 1

What`s up dude...salam kemesraan pada setiap pengunjung blog ini,sedar tak sedar we`olls sudah berada di bulan March,masa begitu cepat berlalu bukan?So apa jadi dengan segala azam iltizam tahun baru?Ada progress?Honestly for me,sebahagian tue sudah bermula dah....semoga Tuhan permudahkan aku untuk next step,by timeing being biar aku jew yg tahu hahhaha....(gelak tak ikhlas )
Duit owh duit,siapa yg tak nak duit?Angkat tangan sure semua nak duit,betul lah duit ialah root segala kejahatan,dalam sekelip mata sahaja,two of my friends tender resignation latter semua bersangkut paut dengan duit @ Pecah amanah,manusia ne memang tak tahan dengan kuasa Duit,am right?Tak yah nak cakap pasal politik lah dimana-mana sahaja ada kes pecah amanah....on my case ntah bengang mcmana budak tue sampai boleh ngap duit tempat kerja....minta 2 aku di jauhkan dari hal itu sepandai2nya Tupai melompat akhirnya jatuh juga...So satu org jadi arwah,seorg lagi jd mendiang....apapun aku rasa tertekan dengan hal itu,bukan pasal aku terlibat sama tP selepas mereka blah sekarang aku jadi salah seorang staff senior kekdahnya,so dah ada junior...itu yg tak best tue,kalau sebelum ne aku masih boleh di kategorikan sebagai budak junior but now...dah jadi senior lak,habis rooster aku kena tukar vagai,dah ler mcm tue hangin pulak manager aku ne,nak jew aku tampar sekali perempuan tue....beware ada anjing sedang menunggu peluang....am human too ok bukan pisang yg tak tahu apa2 tepi jalan tue....yg tak punya perasaan ok..
Another story....perjalanan ke Key Ell..actually that thing happen awal minggu lalu,gigih katanya,Maksu baru jew berpindah rumah dari Bandar Sri Permaisuri ke Ampang campuran,they olls dah plan awal seingat aku sejak tahun lepas,baru jadi tahun ne,sebenarnya aku ada promise kat depa sebelum ne nak tolong sekali masa pindah tue tapi tap2 aku kat Port Dickson,takott they olls terasa so aku dengan gigihnya push roomate aku yg cantekk gebu tue hantar ke Busstand selepas waktu kerja ntah kalau tak silap dah waktu maghrib kowt nasib baek masih ada bas yg lalu lalang,rasa berdebar gak takot tak sempat nak sampai Key Ell,lagipun this is my 1st tyme dtg Key Ell dari arah Port Dickson...dalam perjalanan hanya Tuhan jew yg tahu sampai aku terlelap...tap2 sampai kat Seremban,tengok handphone watch dah menunjukan jam 20:45 kira dalam sejam juga lah perjalanan dari Port Dickson ke Seremban,namun dah malam so nak cuci mata memang takde chance...kerana takot tak sampai rumah aku terus ambil bas yg menghala ke Key Ell...masih sempat terlelap dalam bas,yg bestnya ada seorg mamat india bollywood mana tah...siap ngan dada bulunya cuma adik2...dalam diam aku gelak...that guy duduk kat belakang seat aku so aku tahu lah tang mana banyak bulu kat badannya...opss sory mata ada kan so gunakan sebaik mungkin hahha....
Wth....sampai jew kat tol sg Besi...kat sana hujan lak...jauh berbeda dengan Pd yg kering kontang...sejuk sedikit dunia..(ntah siapa yg buat dosa kanz)opss new location Maksu aku tak tahu lagi...sampai Pasar Seni aku bergegas mengambil Lrt menghala ke Masjid Jamek sebelum mengambil Star menghala ke Ampang...penat giler siot......sampai Ampang aku terus call Maksu,yg aku gelak sakan sebab nama bas tue actually Sky Bus,tP yg aku dengar Sejadah Bas....OMG....pendengaran kurang peka...selepas on Goggle Map aka Fizul...sampai gak aku kat Ampang campuran....OMG the new place not bad...bilik agak kecil but selesa....i like it..dr takde tempat berteduh kan....tengok jam dah hampir jam 23:00....to be continue....

No comments: