Sunday 10 May 2009

My Day~Lata Bayu trip...



Sempat bergambar sebelum bertolak....

Salam uolls,apa citer?Semoga semua dalam keadaan sihat hendaknya....pada member2x MSI selamat bercuti hendaknya,semoga di masa lain kita dapat bersua kembali(Nanti ada entry khas untuk uolls)


Well...sebenarnya semalam aku berkesempatan mengikuti trip member2x beriadah ke Lata Bayu,Baling...walaupun ada di antara weolls yg belum habis paper termasuk aku sendiri,tidak menghalang aktiviti ini di jalankan...sebenarnya aku excited untuk pergi ke Lata Bayu ne...bukan kerana gian sangat nak mandi tapi ini kali pertama aku menjejakan kaki ke Daerah Baling...kalau setakat Alor Setar tue...minggu kedua aku berada di Kulim dah pun menjejakan kaki kesana,cuma Baling ne special sedikit...thats why aku rasa excited sangat.perjalanan ke sana tak lah jauh sangat sekitar 2 jam begitu...e2pun tarik 80 kilometer sejam kowt...dengan di iringi oleh sang kancil AKA Ashrafuddin y memang berasal dari sana,kami berkonvoi dari kampus y bestnya kami berberapa kali sesat jalan...ne semua pasal sang kancil hehehe....Sekitar jam 10 pagi kami sampai disana,memandangkan hari kelepasan am,tempat tue dah di penuhi oleh pengunjung yg datang lebih awal...nak tak nak weolls terpaksa mencari tempat yg sesuai untuk bertapak...bukan nak buka tapak erkss... tapi tapak untuk BBQ...sekali lagi BBQ...kang silap dengar mentang2x la ne famous dengan selesama Babi...hehhehe...mungkin kerana kegigihan weolls,akhirna kami mendapat suatu tempat yang sesuai...
Mandi jgn tak mandi

Memang hari tue best...bukan sahaja puas BBQ tapi juga mandi,teringat lak sungai yg ada kat Hometown...walau sunga kat sini boleh di katakan tak secantik kat Hometown tapi memang best mandi kalau dah lama tak mandi sungai...
ne member aku....

Ingatkan cerah sampai ke petang,rupa-rupanya hujan di tengahari kekdahnya...apalagi kami terpaksa menamatkan sesi BBQ,walau ayam2x dan sosej2x masih banyak menantikan giliran untuk di BBQ...walau hujan lebat tidak menghalang sebahagian kawan2x weolls untuk bersukaria..mandi sakan...aku tak hairan..coz hampir 6 bulan asyik mandi kat bilik air jew hehehe....

jom mandi manda hehhe

Perjalanan kami di teruskan ke rumah Sang kancil AKA Asrafuddin...makcik,pakcik kami serang Laksa kedah hehhhhehe...kat sana ntah mcmana aku lapar giler....sampai ambik 2 kali laksa tue...sedap giler....sampai nak berdiri pun susah sangat hahahha...yg pasti aku kenyang giler..makcik thanks banyak2x...nanti ada masa aku datang lagi :P
sosej n ayam....

Sekitar jam 18:30 kami bertolak untuk balik..ne part yg best...Ayie sang pemandu kami memecut laju kekdahnya...mata aku berpinar melihat bacaan jarum kat ketanya...ermm no wonderlah sampai kat MSI dalam masa 40 minit jew...hebat...ada bakat untuk menjadi pemandu Ferari hehhehe...
Sepertimana yg aku katakan tadi,acara BBQ kami tak habis lagi...kat kolej kediaman weolls sambung balik BBQ tue...tapi kes yg sama..hujan di tengah malam...kalau siang tadi hujan di tengahari tapi waktu malam lak hujan di tengah malam...plus angin kuat gaytuee..tapi semua tue tak menghalang weolls...untuk bersuka ria sakan...
Apapun semua ne atas daya usaha mat Yash dengan geng-gengnya dalam memastikan aktivit ne berjalan dengan lancar..for me ada banyak kenangan manis yg aku dapat dalam aktiviti ne.....dah ler tue jom tidor isnin ne ada paper huhuhu...kang x dapat jawab huhuuh










No comments: