Saturday 14 March 2009

Bicara tanpa suara..

Salam uolls,semoga dalam keadaan sihat hendaknya,first of all thanks to visit my blog,walau blog aku tak lah sefamous blog lain namun disinilah aku cuba untuk melontarkan pandangan,cerita kehidupan peribadi aku dan sebagainya,semoga uolls enjoy menikmati segala coretan di dalam blog ini.


Memasak nasi dengan menggunakan buluh...


Well pada sesiapa yang mengikuti blog aku sebelum ini,memang pada semester ini aku memang sibuk untuk mengikuti class tutorial mahupun lectur class,mungkin ini salah satu sebab mengapa blog ini tidak dapat dikemaskinikan selalu,apapun uolls yg setia menjenguk blog,aku ucapak terima kasih..kerana meluangkan masa untuk mengikuti segala coretan dalam blog ini.Dalam berberapa minggu yang berlalu,khususnya bulan march ini ada banyak hal yang berlaku,tanpa di rancang..secara peribadi aku sendiri tidak pernah terfikir benda ini akan terjadi,mungkin ada hikmah atau sebaliknya who knows?Only God knows it...




Ikan Merah...siap untuk di panggang


Baiklah,aku nak mulakan pasal outing kat ulu paip 9hb yang lalu,sebenarnya aktiviti ini merupakan aktiviti ComSel,memandangkan hari itu kelepasan am so dengan tidak malunya aku menyertai mereka,perjalanan dari kampus aku ke tempat itu memakan masa selama 30 minit kowt..masa tue pun aku tak tengok jam sangat,asyik bergurau senda dengan teman-teman dari Medan Indonesia,suatu hal yang aku respect kat mereka ini ialah mereka pandai bergaul,ramah dan cepat mesra..kalau lah aku di takdirkan suatu hari nanti jodoh aku dengan mereka.kanz bagus...hahhaha..just kidding....so aktiviti kami tue berakhir sekitar jam 16:00 petang..and happy sangat gaytuee...

jom masak lemang hehee


aku dan sesuatu ahaks...


Minggu itu juga pada 11 march,salah seorang dari kawan aku yg berada di Sabah meninggal dunia kerana terlibat dalam satu kemalangan semasa balik dari bertugas dari kota marudu,macam rasa tidak percaya jew menerima berita kematiannya sehari selepas dia meninggal,mendiang merupakan sahabat baik aku secara peribadi,sebenarnya aku mula mengenali mendiang lewat suatu acara keagamaan belia pada tahun 1996 di kampung aku,dan selepas itu kami sentiasa berhubung sehingga dia berkahwin berberapa tahun yang lepas dan di karuniakan dua anak,menurut cerita dari kawan aku yang berada di Sabah,pada hari kejadian mendiang pergi ke Kota Marudu untuk menemuduga calon-calon KPLI,mendiang yang baru sahaja di naikan pangkat sebagai pegawai pendidikan Daerah tidak sampai 2 bulan terlibat dalam kemalangan sepertimana yang aku katakan tadi...aku sebak menerima berita itu sebenarnya...apapun setiap manusia akan kembali pada penciptanya..Rest In Peace...

My hidden life?Ntah sukar untuk di ungkapkan,sebelum ini aku ada mention pasal sesorang yang berada di KL bukan?Nampaknya aku tertipu...ku sangkakan panas berpanjangan rupa-rupanya hujan di tengahari,semuanya bermula apabila aku bertanyakan kembali mengenai wang yang dipinjamnya,sebenarnya awal bulan February yang lalu dier mengatakan bahawa dier kehilangan dompet dan segala dokumen pengenalan dirinya...so he need to loan my money kekdahnya..memandangkan masa itu aku sendiri tidak mempunyai duit makan aku pinjam lah dengan kawan aku RM 100,kerana dier berjanji akan membayar kembali pada pertengahan bulan february,apabila masa itu sampai,aku saja ler tanya,,then respon yang aku dapat...non ado...lagi teruk dier berbohong dengan aku..banyak hal..so aku saja yang ban dier buat masa ini..aku tak sanggup untuk di tipu kalau dier nak still on dengan aku..dier kena gthu keadaan sebenarnya...but until now no respon from him..biarkan...


Mungkin Tuhan sengaja menguji aku,selepas perkara di atas berlalu,aku mengenali sesorang melalui tagged,seriously my Taste....so far kami masih berhubungan each other..kasihan dier..selalu call aku,sehinggakan aku sendiri rasa serba salah..dier sebenarnya selalu tension dengan kejanya..ntah aku sendiri tak faham huhuhuh..kadang2 bila dier tak call aku mula rasa tak tentram..ntah2 aku sudah jatuh hati dengan dier?Cuma di pihak dier aku tak tahu dier kind mystery guy gaytuee...kejap ok kejap x ok.even though dier tak gthu kat aku tapi melalui shout up kat facebooknya..aku tahu dier rasa tension sangat.

Ermm ne lak pasal kisah duit ne....sebenarnya aku tak suka berkira...two weeks ago aku bebenar sengkek..so aku contactlah seorang member ne...sebelum ne aku tak penah minta dengan dier pun,kerana aku sangka dier member aku,so aku beranikan diri untuk meminjam wangnya untuk berberapa waktu..tapi respon non ado....kecil hati jugalah kalau nak diikutkan selama ne aku tak berkira dengn dier pun..mungkin inilah tabiat manusia..cepat sangat melupakan teman-teman...well..let it be...


Klah guys..rasanya setakat disini untuk kali ne..semoga jumpa lagi naa...

No comments: