Monday 12 January 2009

Rindunyerrr~Tribute to my Hometown

Kinabalu View from Kota Belud
Kota Belud Town

Tobilung Girls


Rindunya..hanya perkataan itu yang aku mampu lontarkan...masa begitu cepat berlalu,setahun sudah berlalu tanpa kepulangan aku ke kampung..halaman,perasaan untuk kembali semakin memuncak..ya Tuhan rindunya aku dengan kampung halaman,sebenarnya aku bukan sengaja untuk untuk tidak kembali ke kampung halaman jauh sekali melupakan asal usul aku namun banyak perkara yang harus di fikirkan sebelum berbuat demikian...Kota Belud..nama gah di persada antarabangsa,bukan sahaja di Malaysia bahkan di seluruh dunia,Kota belud mempunyai daya tarikan yang tersendiri yang unik lagi menawan,semestinya kunjungan anda ke sini tidak akan menghampahkan..choiii ala-ala promote kanz..motif sangat tP uolls aku cakap betul ler..bukan propa occay...nak mengunjungi Tamu terbesar di Malaysia?Datanglah ke Kota Belud,source yg boleh di terima mengatakan bahawa Tamu Kota Belud sudah berusia 200 tahun sejak 1800,masa pendudukan British...Tamu digunakan sebagai medium perpaduan di antara suku Bajau dan Dusun yang tinggal di sana..so no wonderlah kalau di Kota Belud penduduknya boleh berbual-bual dalam bahasa masing-masing,sambutan perayaan di sini juga sangat unik,biasanya sehari sebelum Hari raya Aidilfitri,suku Dusun(Christian)akan mengunjungi sahabat mereka yang beragama Islam(Bajau)dan bermalam disana sehingga Hari raya pertama,tradisi ini masih diamalkan sehingga masa ini,memperlihatkan kerukunan masyarakat disana.

No comments: