Friday 23 January 2009

ceritera Malam sabtu

Happy chinese New year
Salam,nampaknya dalam semenjak 2 menjak ne aku semakin malas nak mengupdatekan blog ne..tapi uolls jangan risau,blog ini tetap akan ujud selagi empunyanya larat nak mengupdatakan.Memang bz sekali..banyak hal yang perlu untuk di selesaikan biasalah awal semester katakan..dua minggu dalam bulan ne sahaja aku sibuk pasal Tabung Kebajikan Siswa,aku tak dapat register subjek kalau tunggakan yuran pengajian yang berjumlah RM 800.00 tak dapat di selesaikan..tue baru yuran pengajian,belum campur dengan yuran penempatan yang berjumlah RM 550.00,bila dah total semua RM 1350.00,nasib baik ada tabung kebajikan siswa,mulanya aku minta penangguhan sahaja untuk selesaikan semua tue tapi tak tahu tetiba Head Departmen Student Affiars tue boleh bagi aku RM 1350 dari Tabung Kebajikan Siswa khusus untuk melunaskan yuran tue,apapun aku bersyukur kerana masalah tue dah selesai..now aku kena fokuskan dengan pembelajaran lak..untuk semester ini sahaja aku ambik 20 credit hour..tak ker gila tue...tapi nak buat mcmana..aku takde option selain menghabiskan semua subjek aku,carry forward subject bermaksud aku kena extended one semester dengan biaya MAS(mak ayah support)tP ayah aku kat kampung tue dah tak larat nak keja kuat untuk mencari sumber kewangan so nak tak nak aku kena habiskan juga dalam semester ini.Apapun harap-harap dalam semester ini aku dapat mampu buat kejutan walaupun setakat ne aku langsung x faham Power Electronic,x masuk class electrical Machine..tapi minta2 lepas Raya Cina ne aku lebih lagi fokuskan dalam hal tue.

Ermm masa begitu cepat berlalu 18 hb january lalu,genap 3 tahun pemergian ibu tersayang,kembali kepada sang pencipta..aku hanya mampu berdoa agar Rohnya aman di sana,aku hanya insan biasa yang terbatas so aku tak mampu untuk mengubah takdir yang berlaku.

Hari ini,kolej kediaman sunyi 1/3 dari penghuninya balik Hometown,cuti katakan,yang kita asal sabah/sarawak ne jadi guard tak bergaji huhuh..my roommate semua balik KL,aku sengaja tak balik KL kerana minggu sebelum ne aku dah balik semata-mata menyambut Birthday kawan aku kat wangsamaju,so berabis ler tyme tue..hampir kering aku kat KL..dah ler tyme balik tue Bas Betung lewat sampai ker Pudu Raya...aku hampir pitam nak tunggu Bas tue..dah ler aku agak lewat gerak dari wangsaMaju...sampai Pudu Raya aku terus tekan dinding ambik cash,dalam wallet aku masa tue dalam sen2 jew huhu..kasihan kanz...Bas di jadulkan bertolak jam 16:30...tP kerana lambat Bas hanya bertolak jam 17:30..azabnya huhuhu sumpah next tyme tak nak naek Bas Bentung.

Esok one of my x,akan sambut Birthday yang ke 27,Happy Birthday Dong semoga sihat selalu,cepat2 habiskan PHD tue...nanti boleh belanja aku makan hahahha..sebenarnya dier nice person cuma kometmen jew yang jadi penghalang utama kami untuk meneruskan perhubungan,so the best way clash jew lah...tapi at now we still be a good friend,hari ne juga one of my X long distance relationship ym dengan aku,now dier kat Qatar...keja kat sana dalam Oil&Gas industry..that person juga nice,cuma jarak kami dahulu merupakan masalah utama..tP semua tue dah berlalu..apa yang penting masa ne..aku kena habiskan semester ini dengan CGPA yang baik...owh sebenarnya dalam seminggu ne aku tak cukup tidur..so malam ne nak membalas dendam.....so guys..mari tidorrrr

No comments: