Monday 18 August 2008

T.I.R.E.D(update)

CalvinBurns

Hai Guyz..morning...baru nak updaet blog ne.....penat sangat u`olls..balik jer dari tempat practical tadi aku terus tertidur huhu..sampai jam 1.30 pagi baru ler aku terbangun 2 pun kes lapar di tengah malam wakakakaka.....dengan segelas Milo panas dengan roti Bulbberri menemani malam yang indah ini..chewahh

Sepertimana yang aku katakan sebelum ini..minggu lalu aku banyak di perhadapkan dengan masalah..aku tetap bersyukur kerana aku dapat melangkah sejauh ini...mungkin bagi u`olls keadaan hidup kita berbeza tetapi apa yang penting bagaimana kita nak menghargai hidup yang kita miliki kan.....

Posing sakan tyme kat Queensbay Penang

Bercakap mengenai Industri training aku...pejam celik dah genap sebulan aku menjalaninya dan dalam tempoh sebulan ini lah aku cuba mempelajari semua hal yang berkaitan dengan course aku...not bad so far under control..cuma buku log Haram nak sentuh buat masa ne....semalam ketika bersama dengan one of staff kat tempat practical....secara spontan memandang ke luar tingkap..almaklum ler kilang dalam taman kan so banyak ler bunga2 yang menghiasi sekeliling kan..so tetiba dia katakan...

Lihat bagaimana indahnya ciptaan Tuhan....kita mesti bersyukur dengan apa yang Tuhan berikan katanya sambil tersenyum,Tuhan itu baik katanya..dia memberikan kita air(mentang2 masa 2 hujan baru jer berhenti hehee)dan kita menyumbang sedikit air tambahnya lagi..belum sempat aku nak bertanya bagaimana kita menyumbang air....dia menyambung kata-katanya.."dengan membuang air kecil"boleh macam ?aku tergelak seketika...boleh dia cakap mcm 2..air kencing 2 bahan kumuh ler brother.......

Tapi bila di fikirkan kembali memang ada benarnya kata-katanya itu..cuma manusia ini kekadang tidak pandai bersyukur..dan tidak tahu bila nak bersyukur..terlebih-lebih lagi dalam dunia PLU ne....banyak pengalaman yang aku alami secara peribadi yang mengajar aku bagaimana untuk hidup berpijak di dunia nyata dalam kehidupan PLU ini..cuma biar itu menjadi rahsia untuk ku...

Pic aku before INTRA start

Owh ya malam semalam..aku sempat berbual-bual dengan MaksuTimah(tak yah ler aku jelaskan maksutimah yang mana satu kannn)terubat juga rasa rindu seketika...aku memang dah lama tak jumpa dengan Maksutimah ne...so banyak ler cerita yang di kongsikan bersama....rasa kenangan indah suatu ketika dahulu teringat kembali(bukan aku dengan maksu k....)sembang punya sembang sampai jam 12.00 malam....saja nak perhabiskan kredit wakakkak..lepas 2 tetiba teringat ngan budak shah alam lak...kenal dalam G4M...sabtu lepas dier convo kat Putrajaya....so call dia lak...tanya khabar dan sebagainya huhu......ne satu hal lagi lak..my member kat TATI terengganu...his not PLU actually cuma mungkin dier detect aku kot..so memandai dier bagi email aku ngan adik2 ne(motif ngko dah tua ker???)nama dia Zaki..budak pasir Mas..now dier kat Kolej Mara Seremban...so di jadikan cerita zaki ne nak ambik aku sebagi abang angkat dan first time aku dengar istilah PetBrothers....ingat abang peliharaan ker?wakakkaka kata zaki dia tengah preperation untuk ke New Zealand....so sembang punya sembang.....sampai jam 2.00 pagi huh....masa begitu cemburu u`olls(takan korunk tak tahu aku kan jenis yg suka tidor ontime kan wakakaakakak)

Bagi aku hidup ini tidak lengkap sekirannya kita tidak punya teman-teman yang menghargai kita...tapi sebelum kita nak mereka menghargai kita..biar kita menghargai mereka dahulu....kannnnn

Friendship Forever

Sebenarnya aku pun rasa terkejut dengan kegigihan aku untuk mencoretkan segala peristiwa dalam hidup aku didalam blog ini..seingat aku ne lah kali pertama aku begitu gigih untuk mengupdatekan blog ini.... Sunset view from UniKL Kulim

Klah guys..mata dah mengantok ne..sejul lagi huhu..apa2 kita cerita lain kali ..thanks for view my blog.

With Love

calvin


No comments: