Sunday 27 July 2008

is My Life..part 1

Shallom....ntah apa yg terjadi dengan saya malam ne ada extra energy untuk menulis dalam blog ini...mungkin kerana rasa sunyi dan juga keinginan untuk meluahkan sesuatu untuk di kongsikan?Pernahkah u`olls mengalami rasa kecewa yg sangat mendalam?atau keadaan-keadaan yang membuatkan kita rasa hilang pertimbangan atau rasa jatuh cinta?Atau apapun yang melibatkan perasaan..mungkin u`olls tahu dengan statement ini"Bermain dengan perasaan"ya bermain dengan perasaan..kita seringkali berhadapan dengan situasi ini dalam hidup kita...dan saya percaya melalui permainan ini kita akan menemui samaada kekecewaan ataupun kegembiraan..ya kecewa kerana kita kalah dalam permainan dan kita gembira kerana kita dapat memenangi permainan tersebut..dalam hidup saya, saya boleh menyatakan bahawa saya sering kali gagal dalam permainan ini...muda sangat untuk tewas dalam permainan ini....mungkin itu takdir saya atau mungkin saya tidak cukup kuat untuk menghadapi semua itu..dalam berberapa waktu ini saya mengenali seorang sahabat baru dalam friendster....dan berkesempatan untuk membaca blognya..saya perhatikan bahawa sahabat ini seorang yang optimis dalam hidupnya...dan mugkin apa yang di kecapinya masa ini adalah daripada kemenangannya dalam permainan yang saya sebutkan di atas...dan secara peribadi saya di berkati dengan apa yang dia kongsikan dalam blognya itu..i will put ur blog site in my links Jeff hehheehhe..hope u will accept it heheh...berbalik kepada persoalan tadi...ingin saya kongsikan dengan apa yang terjadi dalam hidup saya secara peribadi mungkin sebelum ini saya pernah posting perkara yang sama tapi tak salahkan....i am consider my self unfortunely person dan di sebalik itu saya bersyukur kerana melalui itu saya belajar bagaimana untuk hidup dalam atmosphera yang semakin Tua ini..dimana kejujuran dan kebaikan hati tidak lagi menjadi asas kehidupan manusia...sejak kecil lagi saya merasa memang saya seorang yang kurang bernasib baik bukan sahaja dari segi kekeluargaan(family matter) juga dari segi kesempurnaan hidup....berjalan kaki ke sekolah rendah sejauh 1 kilometer saban hari,menaiki 4 whell drive tanpa safety untuk ke sekolah ... berbanding dengan org lain yang di hantar oleh ayah mereka menaiki kereta dan sebagainya...berkerja sebagai buruh paksa mengangkat papan dengan upah rm 0.50 sekeping...merupakan sebahagian dari warna kehidupan saya...namun dua hal yang saya sangat bersyukur..pertama...saya mengenal siapa Tuhan dalam waktu kecil ku dan juga kasih seorang nenek yang sangat mengasihi aku...kekadang ada hal yang indah di dalam kita mengalami sesuatu kekalahan dalam permaian ini....usia saya dalam 7 tahun saya mula mengenali Tuhan dalam hidup saya..apa itu kasih,apa itu dosa dan sebagainya...ya saya bersyukur dalam hal itu kerana saya percaya kalau bukan Tuhan tidak mungkin saya akan hidup sehingga masa ini sekadar meminjam kata-kata jeff..hidup ini hanya di pinjamkan oleh Tuhan..dan saya bersetuju dengan dia,,,,lets face it in reality...kedua my grandma...thanks grandma..u teach me how to survive,with u love,passion u make me pround on you...thanks to my auntie juga yang menjadi second mother saya hehhehe even though auntie dah memeluk agama Islam..aya tiada masalah langsung dengan perkara itu..myb itu destiny auntie dalam hidup kan...membesar dalam keluarga yang berantakan bukanlah sesuatu perkara yang indah dan sering kali bermain dengan perasaan...melihat kesengsaraan di suatu pihak kerana masalah ini...guys dont make wrong at me k..saya bukan membuka pekung di dada cuma saya mahu mengonsikan tentang hidup saya agar u`ols lebih mensyukuri hidup u`olls...and in the end saya tetap bersyukur dengan hidup saya...ermm seem sleeply already i will continue my life part 2 soon.....God bless you...

No comments: