Thursday 29 May 2008

Never Give Up

Masa menunjukan 2.33 pagi..ntah mengapa mata ini sukar untuk terlelap..ntah apa yang difikirkan sehingga malam ini sukar untuk tidur/...apakah saya sedang memikirkan kenangan lalu yang perit dan sukar untuk dimengerti?atau apakah saya risau tentang penempatan Intra untuk sem depan atau sedang memikirkan sesorang yang nun jauh disana...aku sendiri tidak faham mengapa banyak sekali masalah and pergumulan terjadi dalam hidup saya secara peribadi..ntah apakan terjadi hari esok..siapa akan tahu..manusia hanya merancang Tuhan yang menentukan..bulan ini benar-benar membawa kesan dalam hidup saya..apabila 3 insan yang pernah bertaktha dalam hati saya menghubungi saya dan bertanya khabar..ya..seorang dari sarawak..seorang dari sabah dan seorang lagi dari Kuala Lumpur..erm saya tergamam seketika ketika menyambut telefon mereka..seakan tidak percaya apabila menyambut telefon si dia.....kenangan indah bersama si dia terungkai semula....aku hampir hanyut dibuai kenangan bersama si dia...namun aku pasrah akan ketentuan takdir..bukan semua perkara dapat diatasi dan dimengerti oleh insan yang bernama manusia..namun demikian saya sangat bersyukur kerana dalam usia yang begitu mudah saya dapat belajar untuk lebih matang lagi dalam menghadapi hidup ini.
Ya hidup ini perlu diteruskan..apapun masalah atau pergumulan..aku perlu teruskan hidup ini..seperti perpatah mengatakan lifes must go on..never give up....mungkin agak keterlaluan untuk mengatakan aku sempurna dalam perhubungan tetapi sebagai manuisa biasa aku juga ingin dihargai,difahami...tetapi bukan semua dapat mengerti akan perkara tersebut...ada banyak pengalaman yang saya lalui..manusia seringkali melihat pada zahirnya dan bukan secara pandangan dari hati ke hati..manusia lupa bahawa manusia itu sendiri tidak sempurna..tapi mengapa mereka mencari kesempurnaan?pada zahirnya mereka sendiri tidak sempurna.....owh aku terlupa....mungkin kah mereka ini golongan istimewa yang perlu untuk di mengerti?ya kenapa tidak masuk sahaja ke pusat orang2 istimewa hehheeh.....ya biarkan mereka..ada masa nya mereka akan tersedar bahawa mereka mensia-siakan org yang sangat menyayangi mereka......mereka sebenarnya sedang bermain-main dengan perasaan org lain...ermm just let it be...
Wow dalam minggu ini juga ada rasa gembira sedikit....ya minggu lalu sangat sibuk sekali..ada kursus di langkawi..ada campus open day..ada latihan kursus siswa...ya sangat cepek..sekali..tambahan pulak ada kawan baru dari singapore...ermm very nice person..funny...i thing very sporting person...senang diajak untuk berbual-bual..ya dia sangat baik...namun demikain satakat ini hanya sebagai kawan..tidak lebih dari itu..kerana dia sedang dalalm proses untuk bersama dengan seorang insan yang benar2 bertuah...wah kalau aku yang dapat dahulu kan best hehehhe boleh berulang-alik ke singapore hhehehehhe..klah friends..mata dah kuyuh..tetiba rasa ngantuk pulak....ok guys..Never Give UP k..Life Must Be go On...

No comments: