Sunday 5 October 2008

Catatan Perjalanan part 01...


Hai..salam kembali..uolls msT penat bercuti kan..memang lah best tapi penat kan..seperti yang aku katakan sebelum ini..aku berkelana jauh katakan..sampai ke selatan tanahair..memang satu keinginan untuk mengelilingi semenanjung Malaysia ne..dalam kesempatan yang ada....dan dalam masa yang sama nak relese tension...nak di jadikan cerita aku bertolak jam 23.30 dari penang masa raya pertama....agak risau juga kerana bas yang dinaiki itu terkenal dengan kes kemalangan sehingga digelar Bas maut oleh sebahagian org yang tak sayang mulut.Sepanjang perjalanan..aku tidor jew...sehingga sampai di Yong peng..kalau aku tak silap...
Yong Peng....
Aku dok bz menghubungi teman di JB agar bersiap sedia untuk mengambil aku di Larkin..bukannya apa sahaja buat mcm tue..coz this is my first time datang ke JB...bermacam-macam fikiran melayang di benak hati ku....takut tak sampai katakan wakakakka...tepat jam 08.00 pagi bas yang aku naiki mendarat(chewaa mcm naik kapal terbang lak)di terminal larkin..Welcome To Johor darul Takzim....lalu aku pergi menunggu di tempat yang di janjikan...sebenarnya plan awal nak beraya kat umah member satu kat majdiee...tapi last minute cancel..ntah apa masalahnya..tak lama kemudian my member(Wai)pun tiba dengan kereta Gen2 ny....so aku bergegas mendapatkannya..dan kami pergi untuk bfast.....

Signboard.....


Untuk hari pertama aku menginap di hotel sahaja..agak murah below RM 100...dan kelengkapan sangat baik..so pagi tue aku rehat sahaja dalam bilik hotel...kemudian di tengahari aku..di bawa oleh Wai untuk beraya di kampung Gunung Pulai...membernya Emon@Maimun sangat friendly menyambut kedatangan kami berdua begitu juga dengan Maknya...sangat sporting..so tak lah rasa segan sangat....selepas itu kami bergegas ke JB...ntah apa shopping complex tue..tapi apa yang pasti shopping complex tue sangat terkenal di kalangan warga singapore untuk membeli belah....dan kami sempat menjamu selera di MacDanold......

MacD Lunch Tyme

Diwaktu petang pulak..kami bergegas ke simpang renggam untuk beraya di rumah nenek Wai.kami sempat seketika untuk singgah sebentar di rumah Wai..untuk mengambil cousinnya yang pergi bersama..mula-mula kami pergi ke Kg.Tengah Renggam..untuk beraya ke rumah makcik Wai..dan seterusnya ke simpang Renggam.wahhh keluarganya ramai...aku dok terkenang kat kampung bila melihat suasana itu..

Plaza Seni Johor Bahru...
Hari ne memang penat sangat...banyak perkara yang tak terlintas sebelum ini terjadi..yeahhh Jb...aku sampai juga kan heehehe.....Kami balik dari simpang Renggam sekitar jam 22.00 malam..dan kami sampai di Kulai jaya sekitar jam 23.00 malam...sangat penat..nak tidor awal..huhu

Check Out Tyme

No comments: