Tuesday 28 August 2007

naluri......



ermm..rasanya sudah lama tak menulis dalam blog ne..bukannya malas cuma masa yang tak mengizinkan saya untuk berbuat demekian..almaklumlah sejak kembali ke campus ne tersangat sibuk sekali sehinggakan nak bernafas pun tak larat..sekadar memakai kata-kata kawan saya di kolej shahputera kuantan..hehehheh tapi memang saya sibuk sekali..sorry lah eks...kali ini saya nak kongsikan berberapa hal yang mana semua kita di perhadapakan dengan masalah ini..iaitu naluri...erm ada sesiapa yang boleh berikan saya maksud sebenar naluri?bagi saya saya naluri adalah keinginan yang secara manusia jarang sekali dialahkan..mahu tak mahu done gak kata orang utara hehheh..baru2 ne saya diperhadapkan dengan naluri ingin tahu..seorang yang saya kenali telah menghubungi saya pada suatu malam...saya terkedu seketika kerana.dia tidak mengenali saya secara peribadi namun demekian oleh kerana naluri ingin tahu.saya cuba merungkai setiap persoalan..oh my God..rupa2nya dia ingin mengetahui status saya whether saya ne PLU or bukan...saya terkejut sangat..tersepit ...dia mempunyai pangkalan data pelajar,that's mine sama ada saya berikan nama saya sebenar atau tak lambat laun dia akan tahu gak....mahu tak mahu saya terpaksa berikan nama saya..walaupun punyai risiko tersendiri....harap2 lah dia lepaskan saya ...dan just ignore ngan benda 2..... minggu lalu gak saya terlibat dalam larian sempena hari kemerdekaan dekat Sungai Petani..bersama-sama dengan rakan-rakan yang lain..rasa bersyukur kerana tinggal di negara yang aman dan damai,bebas dari belenggu penjajah..namun demekian naluri mengatakan bahawa taklah bebas sangat kat aMalaysia ini..tak tahu bila nak bebas sepenuhnya apa yang saya maksudkan kan ialah bebas dari penjajahan minda..gitu....dalam hal lain lak berkenaan dengan hak asasi manusia itu sendiri..seperti mana yang kita tahu malaysia adalah negara islam/perlimen berpelambagaan...namun demekian hak-hak asasi manusia belum lagi benar-benar dapat di praktikan dalam negara ini secara eseluruhannya...apapun saya ucapakan selamat menyambut hari kemerdekaan tanah Malaya yang ke 50 dan hari pembentukan Malaysia yang ke 44...to pround to be a Malaysian...

No comments: